Six
Sigma jest metodą zarządzania jakością poprzez pomiar
skuteczności działań i wzrost efektywności.
Główną
cechą tej metody jest dążenie do maksymalnie niskiej wadliwości,
co oznacza nie tylko lepszą jakość, ale również poprawę
rentowności przedsiębiorstwa.
Podstawowym
celem Six Sigma jest więc zwiększenie dochodowości przez poprawę
jakości. Jakość stanowi "prawo do wartości" dla nabywcy
i dostawcy.
Dla nabywcy to prawo do towarów które cechuje najwyższa jakość i możliwie najniższa cena, a dla dostawcy prawo do oczekiwania możliwie największych zysków dzięki najwyższej jakości wyrobów.
Można
to osiągnąć wprowadzając do codziennej praktyki następujące
zasady:
- klient jest najważniejszy – trzeba na bieżąco analizować potrzeby klienta i aktualizować bazę danych
- wykorzystanie informacji w zarządzaniu – należy podejmować decyzje na podstawie danych i pomiarów a nie na podstawie opinii i założeń
- proces, zarządzanie i ulepszanie – proces zachodzi zawsze tam gdzie coś się dzieje, to najważniejszy element konieczny do osiągnięcia sukcesu.
- aktywne zarządzanie – należy wykonywać czynności zanim się coś wydarzy.
- nieograniczona współpraca na linii łańcuch dostaw - potrzeby klientów
- doskonałość, tolerancja dla niepowodzeń – nieustanne samodoskonalenie, ale również akceptacja (sporadycznie) niepowodzeń, z którymi należy umieć sobie poradzić.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz