Niestety czasem bywa tak,
że menedżerowie nie zawsze posiadają zdolności interpersonalne,
niezbędne w kierowaniu większymi grupami pracowników. Mogą
posiadać rozległą wiedzę technologiczną i doświadczenie
zawodowe, ale nie potrafią współpracować z ludźmi.
A większość koncepcji
ciągłego rozwoju bazuje na samodzielnych grupach potrafiących
rozwiązywać problemy, a ich ciągłe podnoszenie kwalifikacji
dokonuje się przez właściwe postępowanie budujące fachowość i
kompetencje.
To wszystko dzieje się
zazwyczaj bez ograniczeń ze strony zarządzających firmą.
Taki model kierowania
zespołami pracowników wymusza od kadry kierowniczej posiadanie
wysokich umiejętności budowania pozytywnych relacji z innymi
ludźmi.
Chcąc podnieść
kwalifikacje menedżerów, należy przede wszystkim uzyskać ocenę
ich działania od współpracowników i przełożonych i
zidentyfikować wątpliwe czy kontrowersyjne postawy. Następny krok
to zapoznanie z nimi lidera i danie mu czasu na opracowanie działań
w celu ich "rozwikłania", oczywiście udzielając mu
wsparcia .
W zarządzaniu załogą jak najbardziej ważny jest czynnik ludzki. Zespół musi mieć osobę, która będzie nim kierować, wspierać i wyznaczać zadania. Ale szczególnie w średnich i dużych firmach dobrze sprawdzi się również dobry system IT link, który pozwoli na polepszenie kontroli i nadzoru nad pracą zespołu.
OdpowiedzUsuń