Ponieważ Six Sigma, czyli
program doskonalenia jakości, prowadzi w swoim założeniu do
zwiększenia stopnia dochodowości, poprawienia wydajności ogółu
operacji, a także spełnienia, a nawet przekroczenia oczekiwań
potencjalnych klientów, trudno się dziwić, że od lat
dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, czyli od momentu, kiedy
została pierwszy raz zastosowana, metodologia ta jest niezwykle
popularna w różnych branżach przemysłowych na całym świecie.
Zastosowanie Six Sigmy w
sektorze usług, na przykład w sektorze bankowym czy w ochronie
zdrowia, przynosi zazwyczaj wymierne korzyści finansowe, które są
związane z podniesieniem jakości świadczonych usług.
Jednak oprócz uzyskania korzyści finansowych i ciągle doskonalonym poziomie świadczonych usług, zyskują one również wysokie morale pracowników i większą świadomość dostępnych narzędzi do rozwiązywania problemów.
Trzeba jednak pamiętać,
że nie zawsze wprowadzenie metody Six Sigma w zarządzaniu jakością
procesów nieprodukcyjnych jest gwarancją sukcesu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz